Thursday 23 November 2017

Fx alternativ linkedin


FX Options Trading på SEFs. In den här artikeln kommer jag att titta på FX Options handelsvolymer som rapporteras till US Swap Data Repositories och volymer publicerade av US Swap Execution Facilities Denna analys lyfter fram följande. Vanilla FX Option volym genomsnitt 24.000 handlar i månaden i den största 10 valutapar. EUR USD är det mest aktiva paret med upp till 11 500 affärer eller 600 miljarder notional per month.2015 Volymerna är 30 högre än 2014. På SEF är 27 medan Off SEF är 63 av volymen rapporterade av amerikanska personer. Har jämförbar volym till Vanilla Alternativ men en bråkdel av den teoretiska. Traditionen är den ledande SEF med 34 andelar i de 10 paren. BGC ligger nära bakom med 29 share. D2C SEFs har 1 av volymen. Nu på diagrammen, data och detalj. Volymer år 2015. Med SDRView kan vi titta på 2015 månadshandelvolymer av Vanilla Options för de tio mest omsatta valutapar. March 2015 var den högsta volymmånaden med 33.698 branscher reported. Monthly handelsvolym för de senaste 5 mon ths är konsekvent omkring 24 000 affärer per månad. Endast samtal och Putt rapporteras, vilket innebär att Straddles rapporteras som två affärer. USD är det mest omsatta paret med 6 500 till 11 500 affärer varje månad. USD JPY är nästa handlas med 4 000 till 6000 trades. USD CAD och AUD USD följer med 2.000 till 4.500 trades. GBP USD och USD MXN därefter med 1 500 till 3 000 trades. And samma i gross notional terms. March 2015 var den högsta med 1,200 miljarder traded. Recent månader har konsekvent i genomsnitt 775 miljarder. Recall att capped teoretiska regler betyder att faktiska volymer är något högre. Grossa Ideella av Capped trades är mellan 15 och 24 av Standard trades. Suggesting att faktiska brutto notional kan vara 10 till 20 högre än de rapporterade siffrorna. USD är det mest omsatta paret med 260b till 580b bruttotalet per månad. USD JPY är nästa handlas med 135b till 240b brutto notionalparing till 2014 volymer. Se hur detta jämförs med motsvarande period 2014. Varje månad 2015 är högre än motsvarande månad 2014, något mycket mer så t. ex. March. Gross nominell volym är i genomsnitt 30 högre år 2015 jämfört med 2014. Ett tecken på mer valutafilitet som leder till mer säkring och spekulation. På SEF vs Off SEF. Vad sägs om På SEF vs Off SEF trading. Again för samma 10 valutapar. Show att majoriteten av handel är Off SEF. Not överraskande eftersom deras är inget mandat att handla FX Options på SEF och deras är ingen Clearing. In fact på SEF är i genomsnitt 27 av totalt bruttotalet, medan Off SEF är 73. Den motsvarande perioden 2014 hade 32 på SEF och 68 Off SEF. So 2015 visar en droppe på 5 i On SEF. Statistiskt buller eller en trend som orsakas av olika beteende t. ex. mer Client-handel under 2015.Barrier Options. As well as Vanilla Options, sker en anständig handel i Barriers. The tabellen nedan visar handeln i augusti 2015 för valutapar och produkttyp. I vissa par, AUD, GBP och SGD mer Barriärhandel handlades än Vanilla. Bara i CAD, MXN och ZAR är Barriärhandeln betydligt lägre än Vanilla. NDO är ej leveransalternativ och NDF är ej leveransbar framåt. Inte säker på varför dessa rapporteras i USD JPY eller EUR USD, som är leveransbara currencys. Men i bruttosnittet är barriärer betydligt mindre än Vanilla, enligt tabellen nedan. Med tanke på att den nominella storleken för varje barriäralternativ är en liten del av Storleken på en vanilj alternativ. SEF Market Share. Using SEFView kan vi titta på marknadsandel för varje SEF för våra 10 valutapar. Första perioden 1 jan till 31 aug 2015.EUR är överlägset största. BGC och Trads är ledarna. GFI och Tullets follow. Reuters visar lite volym. CAD och JPY är nästa största par. Samma data men som procentandel share. BGC dominerar i MXN. Tradition dominerar i CAD. Traditionen är topp i AUD, GBP, ZAR. BGC är topp i EUR, CHF, JPY, SGD. GFI är stark i alla par. TP är topp i TRY och stark i alla par. D2D SEFs dominerar siffrorna. D2C SEF har mindre än 1 share. And en efter månad visa till Leta efter någon förändring i andelen under året. Traditionen har 34 andelar, med en nivå på 30 i maj och augusti. BCG har 29 andelar, med en lägsta av 26 i februari och en högst 33 i aug. GFI har 21 andel, med en låga av 19 i jul och en hög av 23 i mar. Tullets har 15 andel, med en låg av 12 i jul och en hög Av 17 i maj. Reuters har 0 6.BBG och 360T 0 1.Tar det för marknadsandel. Fina tankar. Det finns massor av intressanta data tillgängliga på FX Options. Today s blogg har just reporat tjänsten. Jag hoppas att titta in framtida närmare detaljer. Inklusive Expiry s, Strikes, Priser, Straddles, Frequency of trades. Du kan också göra dig själv med SDRView och SEFView. Ställ dig informerad med vårt GRATIS nyhetsbrev, prenumerera här. FX Options Data på SDR. Chairman Massad har har nyligen varit talang i sin avsikt att städa upp kvaliteten på data i SDR. Jag minns honom för några månader sedan och talade om de framsteg som CFTC har gjort för att polisera branschen om datakvalitet för vaniljsränteswapar, så jag trodde jag skulle gå ta en titt på FX-alternativen för att se om Mr Joe Public kan ta upp allt från den offentliga spridningen. rt med handel räknat på SDRView Jag plockade några majors EUR USD, USD JPY, GBP USD, USD CHF, AUD USD och USD CAD Jag höll också USD CNY där som jag blev förvånad över att se så stora siffror Faktum är att jag skulle ha Trodde att alla USD CNY skulle rapporteras som icke-leveransbara alternativ NDO s istället för Vanilla-alternativ. Redaktörsanteckning Jag har blivit informerad om att DTCC inte stöder CNH, så det är troligt att alla Vanilla USD CNY verkligen är USD CNH. FX Options Trade Count Per CcyPair YTD. Detta visar att en anständig verksamhet rapporteras.1400 affärer per dag i genomsnitt och uppgår till 2 448 på 4 044 USD USD USD per dag i genomsnitt och uppgår till 782.350 USD JPY alternativ per dag i genomsnitt och uppgår till 584.146 USD CNY Alternativ per dag i genomsnitt, toppande på 286.Inte så mycket USD CHF som jag kan förvänta mig, bara i genomsnitt 28 trades day. Switching detta till gross notional, låt oss se dessa samma siffror men denna gång splittras bara av On Off SEF. FX Alternativ Notional av On Off SEF YTD. Which berättar att i genomsnitt 12 6bn USD av Vanilj alternativ får handlas på SEF per dag, medan 35 6 miljarder handlas utanför SEF. Därför går endast cirka 26 av optionsvolymen genom SEFs, vilket är inte dåligt med tanke på att produkterna inte finns i närheten av att vara MAT d jag borde referera emellertid att fotnot 88 skulle har krävt att alla plattformar för flera återförsäljare ska ha registrerat sig som en SEF, så vi kan börja tolka all On-SEF-aktivitet som elektronisk, flera återförsäljare exekverad men låt oss lämna den bedömningen till en annan dag. Notera också att alla volymer på SDR är föremål för nominella capstorlekar, så vi förväntar oss att dessa siffror understrykas av en viss grad. SDRView vs BIS Report. At en makronivå ville jag förstå hur mycket av den globala optionsaktiviteten går genom SDRs Hur mycket är vi ser det. Det är lite knepigt att använda BIS-data med tanke på att det är vart tredje år och aggregeras på en hög nivå. Enligt BIS-rapporten var det dock 337 miljarder USD av den dagliga aktiviteten i FX Options i april 2013 Om jag tittar på den dagliga FX Options-aktiviteten för 2 april 013 på SDR, var den dagliga aktiviteten ungefär 31 miljarder USD vilket kan leda till att vi tror att vi ser 10 av den globala aktiviteten. Ännu inte med att om jag tittar på ADV för YTD 2016 är numret numera 62 miljarder men utan ett bra globalt riktmärke är svårt att säga Om numret är 10, 20 eller något något lägre eller högre, har jag viss förtroende för att vi åtminstone ser en betydande del av marknaden. Speciellt om du anser att vi förmodligen inte ser många saker som asiatiska kors som skulle sannolikt bidra till BIS-numret men inte bidra till SDR. Den marknad som finns på SEF-marknaden är i stor utsträckning i interdealer-mäklare. Valmöjligheter Notional Per SEF YTD. Vissa värda banor. Majoriteten av alternativet Dealer-To-Client-alternativ på SEF går igenom Reuters senaste pressmeddelande här. Traditionen är den största notional traded on-SEF Kom ihåg att detta är joint venture-företaget ICAP Tradition på FX Options, och via deras Volbroker-plattform Som en sida undrar jag vad som kommer att bli av det här inlägget ICAP Tullet-fusionen Jag skulle gissa att röstbranschen går till Tullet och Volbroker till ICAP, men vilka delar håller traditionen kvar. Om du skulle lägga till BGC och GFI-verksamheten skulle de ha majoriteten. Det viktigaste att nämna här om jag körsbär ett valutapar och jämföra det över SEFView och SDRView, kan jag få en grov uppfattning om hur mycket SDR-underrapporterna handlar på grund av cap-gränser. Med bara EUR USD uppmanades jag att hitta det aktuella datumet, rapporterade SDR 148 miljarder USD, medan SEFView rapporterade 153 miljarder. Det verkar så att vi bara saknar några procentenheter genom caps på SDR-tejpen. SENSE OF DATA. When jämfört med vanilj swaps är alternativen unika eftersom marknaden inte handlar på pris men handlar snarare om en citerad volatilitet. Därför är insynen som man skulle vilja ha den handlade volymen. Säger SDR dig vad vol handlades. Men inte rädsla, om de andra uppgifterna är rika nog, borde vi kunna för att samla in den informationen med viss grundläggande data-rensning, Normalisering och berikning. I takt med att jag tog alla aktivitetsaktiviteter på USD USD fx den 9 februari 2016 och började städa upp den. För att kunna börja prissättningsalternativ och göra lite analys behöver vi göra grundläggande rengöring. med spotavräkning och värde datum från de givna effektiva och löptidsdagarna. Rengör upp de begränsade branscherna för att ge oss en normal nominell mängd, t. ex. 250.000.000 till 250.000.000.Normalisera alternativet tenors för att göra lite bra aggregation. We behöver en referens referens för varje handel ICAP gav mig rättfärdigt EUR USD tickdata för 9 februari för att köra analysen, så jag kunde berika varje handel med en punktbasis. Normaliserad premiebeloppet i ccy2-pips termsputed ATM-valutakursen och resulterande moneyness. Implied option vol och computed deltaet Observera att jag inte är någon kvant på något sätt, men jag ville helt enkelt se om jag kunde få rimliga resultat. Definitivt om alternativet var ett EUR-samtal eller en EUR-sats ja, det är ofta inte vad de verkar detta la ter. Removed some garbage trades Mer om det här senare också. Resultatet är en fin enkel uppfattning om alternativaktivitet som jag skulle vilja se, jag är kvar med 507 trades. Portion of Normalized FX Options Trade Acitivity för 9 februari 2016. Detta resulterar i en rättvisande representation av USD USD vol under dagen. Här är den 1 månadshandel med 1M EUR USD Vol i februari 9, 2016. Du måste förlåta lite av nonsens på slutet på handelsdagen, liksom ett par intraday blips Som ett första pass, uppmuntras jag att det inte var fullständigt nonsens Nästa steg skulle vara att bedöma detta som en vol delta yta, så vi kunde se ATM vol, leendet och något skev Naturligtvis förtjänar några av dessa prickar ytterligare uppmärksamhet eller att märka handeln som skräp och hålla ut ur min analys Men jag ska skjuta upp allt detta tills senare, eftersom vi måste gå innan vi kör. vi kan också få en bra insikt i vilka tågörer som handlar mest. Klart 1M alternativ är kung och mycket lite händer över 1 år. EUR USD Alternativ Handel Antal Per Tenor 09-Feb-2016.Så i andan av konstruktiv kritik trodde jag att jag skulle lägga ut det bra, det inte så bra och det fula i alternativdata på SDR. Till att börja med började jag med 550 eller så USD-alternativ på 9 februari. Det fanns några affärer som jag inte var bekväm att jag kunde rensa upp tillräckligt så jag märkte dem Skräp och höll dem ur min aggregerade analys. Jag ska förklara dem i den fula delen. Jag var imponerad av att kepsstorlekarna översätter snyggt för FX Options Av de 507 EUR USD alternativen den 9 februari som jag inte märkt som sopor, var endast 11 av dem capped. The Not-So-Good. There är ett antal saker som jag inte skulle förvänta mig att vara på SDR, men det skulle jag vilja ha för att göra öppenheten bättre. Slaggrunder när alternativet slogs FX-kursen från någon häckkorsning skulle vara bra. Dates för Premieuppgörelsen och värderingsdagen skulle vara användbar, men berikningen av handeln med marknadspraxis bör avslöja l 99 av fallen. Paketstrategi Jag förväntade mig verkligen att se många strategier Naturligtvis är inga strategier tydliga på SDR-data, men vi kan ofta avleda dem genom riskåtgärder, tidsstämplar och annan logik. Av de 507 EUR USD-alternativen, 317 Av dem hade unika tidstämplar. Av de 200 liknande tidsbestämda branscherna inkluderade många av dessa affärer med samma ekonomiska termer strejk, riktning mognad, men bara olika nominella belopp Nästan som om de var partiella avrättningar och inte strategier. Eller delta som alternativet slogs på. Många brister gjordes med att arbeta med de data som är svåra, om inte omöjliga. Normaliserade valutaparvillkor Det är ofta användbart att behandla samma valutapar som en produkt. Till exempel i USD måste ett USD-samtal Ses som en EUR-sats jämfört med USD. Det är inte att säga att kunderna inte begär och handlar USD-samtal eller sätter mot EUR, men en bra representation kommer att normalisera dessa. Det här är visserligen nitpicky eftersom jag inte skulle insistera på att en företagsdatabas req det här är viktigt eftersom det ofta är viktigt att veta hur klienten handlade om handelskupongen och att man vill kunna stödja inverterade valutor, t. ex. 0 9000 USD EUR. Bristen på denna standard har emellertid flera konsekvenser för kvaliteten på SDR-data. Alternativ typen Call Put behöver ha en referens Om du antar att CP hänvisar till Valuta 1 i SDR eller till och med den normaliserade Ccy1, hamnar du i många fall där premien inte ens täcker det inneboende värdet av Alternativet Därför behövde jag prova det deklarerade Call Put-systemet genom att beräkna det implicita volymen båda sidorna innan jag kom fram till om det var ett samtal eller en uppsättning. Det finns fall där de angivna beloppen inte motsvarar strejken. Till exempel 1 500 strejken på Ett alternativ på 5 000 000 USD, där beloppet EUR är 5 750 000 Det är tydligt att beloppet är omvändt felaktigt. Man kan hävda att strejken kan vara inverterad, men prissättningen fungerar annars på den här handeln om du antar en enkel felkodad termer. Prispremie q Uote Alternativpriser citeras vanligen i antingen ccy 1 procent eller ccy 2 pips Lyckligtvis är premiumbeloppet citerat ofta bra, så vi behöver inte förstå prisvillkoren i SDR, men det finns några generella premiumproblem nästa punkt. Andra premium - och prisproblem som fick mig att kategorisera handeln som skräp. Mycket fristående alternativ inte paket med 0 premium. Some alternativ med premier större än det nominella beloppet. Några alternativ med ett belopp, men beloppet var verkligen ett pris eller t. ex. 0 005 . Några alternativ med ett pris på 2 miljoner. Det är klart att det ska vara summa. Vissa alternativ anger samma värde, t. ex. 1 1400 som priset, tilläggspriset och strejken. Vissa alternativ anger samma värde t. ex. 0 04551 som priset Som den totala NOTIONAL premium amount. PRICE NOTATION 2 och 3 används ofta för ett teoretiskt belopp, pris eller strejk Oavsett om det är bra information är det överflödigt i de flesta fall verkar det vara en signatur för en särskild rapporteringskonto Rparties. If vi går utanför vanilj alternativ, en massa andra problem. Barrier En ren brist på information i många fall mycket spottiga premier, prickiga priser, strejker av 0 01, och naturligtvis ingen barriär information. Digital Ytterligare brist på information Ofta är referensvalparen inte angiven, sannolikt motiverad eftersom utbetalningen är en gemensam valuta, men det är en EUR-utbetalning på EUR JPY eller EUR USD Du kanske kan gissa om du hade en triggernivå men få det här är det ingen utlösare rapporterad . Jag lärde mig en hel del genom att gräva in i SDR-data.26 av FX Alternativ handlas på SEF. För det första är det här plattformar från återförsäljare till återförsäljare. Jag antar att mycket av balansen i klientaktiviteten är på enhandelsplattformar utanför SEF. Well Över 1000 handelar per dag rapporteras i de sex stora valutapar. Kapstorlekarna för FX-alternativ verkar inte begränsa insynen i någon signifikant grad. Kvaliteten på FX Options SDR-data varierar från anständigt till Vanilla-alternativ till dålig för någon form av exotiska. Vanilla alternativ Data har utrymme för förbättringar, men vi kan få en anständig inblick i nästan 90 affärer i minst EUR USD. Transparens är en bra sak, men det verkar som om poliseringen av kvaliteten på data kvarstår. Om du har mer Intresse för att utforska FX Options-data på SDR, vänligen lämna en kommentar eller kontakta oss. Ställ dig informerad med vårt GRATIS nyhetsbrev, prenumerera här. FX Products Home. Trade med CME Group och få tillgång till världens största reglerade FX-marknadsplats definierad av dig, levererad Av oss i listade och cleared OTC. Hedge din FX risk med CME Group i vilken storlek du vill, i vilken valuta du behöver, och i vilken jurisdiktion du väljer. Vår elektroniska marknadsplats är ordnad, lika, transparent och anonym. Det är vad du frågade För. Alla marknadsdata som finns på CME-koncernens webbplats bör endast betraktas som en referens och bör inte användas som validering mot eller som ett komplement till realtidsmarknadsdata. FX Månadsöversikt Läs en månadshandelshandel Sammanfattning av CME Group s FX Futures och Options, inklusive höjdpunkter, trender och resurser. Ändring av storlek på tickstorleken finns nu i halvtimmar Upptäck mer granulär prissättning med våra halvt tickade kanadensiska dollar futures kontrakt. Nya EFP regler Se ett FIA-webinar om Senaste ändringarna i EFP rules. FX Research and Reports. February Options Review.

No comments:

Post a Comment