Tuesday 12 December 2017

Cz 455 optioner


2 resultat för cz 455 stock. eBay bestämmer detta pris genom en maskinlärd modell av produktens säljpriser under de senaste 90 dagarna. EBay bestämmer trenderpriset genom en maskin som lärt sig modell av produktens försäljningspriser under de senaste 90 dagarna. Nya hänvisningar Till en helt ny, oanvänd, oöppnad, oskadad artikel och Used refererar till ett föremål som tidigare har använts. Top Rated Plus. Sellers med högsta köparen betyg. Återbetalningar, pengar tillbaka. Fartyg på en arbetsdag med tracking. Top Rated Plus. Säljare med högsta köpare ratings. Returns, money back. Ships på en arbetsdag med tracking. Not hitta vad du letar efter Följ cz 455 lager för att få e-postvarningar och uppdateringar på din eBay Feed. The CZ 455 American Combo Paket eller Horton och Who och CZ s fat switcher Av Joe D Alessandro Editor. I love Maine även om jag spenderade hela morgonen, hacking, plöjning och rensning av snö, kvarlevor från den tredje stormen vi haft under de senaste sex dagarna, även Om detta väder gör Maine själen su Cking och liv energi dränering kapital i USA Jag tror att statens turism slogan är Kom till Maine det vann inte vara trångt Lyckligtvis har jag ett gevär att plocka och poke på och så småningom använda som ämne för en av mina insiktsfulla bitar i spännande Världen av detaljhandel skjutvapen. Vad heter detta vapen CZ 455. CZ 455 är ersättningsmodellen för CZ 452 Bra att veta, men jag är inte bekant med CZ 452, så jag börjar med CZ 455 och En total brist på historiskt sammanhang CZ 455 är tillverkat på ett sätt som överensstämmer med kvalitetskollektionens riflevaror som tillverkats av stora tillverkare. Producenterna tillverkade senast tjugo år sedan tillverkare av kvalitetsfälgar för tjugo år sedan. Med undantag för CZ, kostnaden Av att göra dessa typer av skjutvapen tvingade vissa tillverkare att avbryta produktionen av kvalitetsbult-actionfälg-gevär och andra att kosta sänka sina produkter tills de liknade ett rör och en stapel av oklara stämplingar, alla lashe D till ett par pund av formsprutad plast med kanalband För mycket Lite över toppen tror jag kanske inte. Även om CZ 455 tillverkas med hjälp av den senaste tillverkningstekniken, vet jag att eftersom CZ-USA-katalogen säger så är det Behåller alla framträdanden, material och precisionsmaskinsarbete som gör att rena, tillförlitliga och korrekta fälggevärsattribut som jag kunde identifiera på egen hand. Sommar detaljer Jag gillar en pistol jag kan ta ifrån varandra och sätta tillbaka ihop. CZ 455 har en mycket ytlig munstycksvinkel mer som ett målgevär Kronan är djup nog för att förhindra att stötar skador på geväret, men grunda nog för att främja likformigt tryck på en kula när den går ut. Beståndet är snyggt gjort turkiskt valnöt och laserskärning Winchester borde anställa CZ som konsulter för att hjälpa dem att få sina nuvarande laserskärande ansträngningar kvadrade. CZ 455-lagerets korn är fin bra kontrast Inlettingskontakterna skärs rent, men inga kontaktpunkter lämnas lite Le fuzzy och oavslutad Tätning skulle hjälpa fuktkontrollen och minimera trädimensionella förändringar med förändringar i relativ fuktighet. Fördelningen av kaliberförändringen kräver byte av tidningar. Den kortare 22 LR-rundan lägger till en distans, längst ner till vänster med stift, som passar in i geväret s Tidskriftsguide. Men tidningar har fem skottkapacitet, tio runda tidningar finns som extrakostnadsalternativ. CZ 455 finns även i fristående 22 Magnum, men inte som en del av en omkopplingskonfiguration CZ använder samma tidskrift för både 22 Mag och 17 HMR eftersom de båda har samma huvudhuvuddiameter och den totala patronlängden. CZ 455 s-mottagaren har en integrerad 11mm svanshake för rammontering. I det här projektet använde jag adaptrar som konverterar 11mm svansstångsfästen till Weaver standard. Hjärtat på CZ 455 är En mottagare som är formad och bearbetad av stålplåt Med en väggtjocklek på 0 250 är den tyngre än de flesta centrumfiregevär och dess nära toleranshål gör bulten smidig, p Recise och fri från wobble Bultkroppen är biffig på 0 705 i diameter Lås upp, som det är typiskt med fälgpistoler, ligger på bulthandtaget. Utlösaren är inställbar inom ett intervall av 3 - 5 lbs. Den lilla ståldelen i Förgrunden, vila mot bulten, är pistolens bultstyrning. Styrningen är belägen i den nedre raden av mottagarborrningen, där den hålls fast av magasinstyrdens fästelement. Styrningen betjänar flera funktioner. En horisontell platt maskinbearbetad i framkanten av Stycket ordentligt lokaliserar pistolcylindern på dess längdaxel för att försäkra att hålens extraktorhakar är ordentligt inriktade med extraktorhakarna i bultytan. Den övre ytan av styrningen förhindrar att bulthuvudet roterar när bulthandtaget roteras ner vilket pinnar pistolen Den rektangulära luckan i guiden bildar en precisionsövergång från pistolens tidskrift till dess matningsramp. Nice CZ-designen berör, vilket gör att fatet byter till detta kombinationsarrangemang en snap, actioncykel positiv och matning, extraktion N och utstötning pålitlig med både 22 LR och 17 HMR rounds. The barretention system. Rim eldfat från den gamla Nylon 66 Remington till moderna Ruger 10 22 hålls på plats med skruvar och någon form av lokaliserande lås block CZ sätter huvudutrymme med En axel maskinbearbetad i CZ 455 s fat och lokaliseras i längdriktningen med hjälp av pistolens bultstyrning. Cylindern hålls av två skruvar gängade genom den tunga väggmottagarens undersida. Kontaktytorna för lokaliserande låsfäst är två intilliggande V-snitt i Den nedre tunnskalmen. Jag fick så nära som möjligt för att mäta vinkeln på V-skårorna verkar ungefär 40 och de är splayed och toed inåt för att följa tappskruvplatserna. V-snabben-tillvägagångssättet verkar avsett att hitta tunnan fram och bak och För att förhindra trummans rotation Om jag sträcker en imaginär linje vid dessa vinklar verkar de korsas bakom centrum av pistolens kammare. Resultatet av slagkonsistensen. Jag trodde säkert att det skulle finnas ett vridmoment spec D-sekvensen som ska följas för att installera fatskruvarna och fatet, men det fanns inga listade i handboken eller på CZ - eller CZ-USA-webbplatsen. Det finns dock ett fästmomentspecifikation för Torx-huvudet som håller fast fästen som är spec , Inom tunnelutbytesdelen av handboken, vid 6Nm Det är ganska kraftigt med tanke på tumme-ekvivalenten är 53 10 Jag avlägsnade och bytte ut lageret ett antal gånger utan hjälp av en momentnyckel Punkt för påverkningsskift inom en befolkning i Samma ammunition var försumbar, men jag fann att tunnskruvinstallationen gjorde en mätbar skillnad. Den första gruppen, kvar, sköts med 17 HMR-fatet nyligen installerat och tre andra grupper sköt, för alla ändamål, samma sak Tagit bort och installerat fatet med en momentnyckel inställd till 20 kg och pistolerna sköt tre grupper som såg ungefär samma som gruppen till höger. Jag tog bort trumman och installerade om igen och punkten för påverkan förblev i huvudsak oförändrad Ed Avlägsna och installera omgången utan att använda en momentnyckel skiftade gruppen runt och hade nästan alltid ett par skott som var borta från resten. Det kunde vara en slump. Under alla omständigheter var alla gun s-grupperna bra mikrostrålar eller inte. Det var Kallt, ca 10 F och korsvind var mild men gusting. Since jag mättar upp mål ändå. 22 LR-fatet sköt ganska mycket till samma punkt av påverkan inom en given kulvikt, med endast ett mindre skifte med kulvikthastighetsförändringar . De 40 kornkulorna kronograferade 1.342 fps jämfört med deras 1.300 fps-rating. De 26 kornladdningarna klockade 1.688 fps till deras 1650 fps-rating. De 20 korn 17 HMR-rundorna klockade 2.526 fps till deras 2 755 fps-betyg. Överallt trodde jag att vapnet var 22 kaliber Noggrannhet var utmärkt 17 HMR inte riktigt bra, men bättre än de flesta av CZs konkurrenter, icke-målgevär jag har skott, kammare för samma rundkalibriker. Rymbrandvapen ger mycket mening. En kammare ger vanligtvis ett allmänt syfte Flis och massor av billiga rekreationsmiljöer. Den andra kammaren ger mer kraft och längre räckvidd till en extra kostnad för ammunition. CZ 455 som fristående 22 LR skjutvapen är en cirka 360 gevär genom rabatterade återförsäljare på ca 50 premier över låga änden 22 LR-gevär, det är minst två gånger geväret Ingen jämförelse CZ 455-kombinationsriffeln med både 22 LR och 17 HMR-kapacitet, lägg till om ytterligare 125 Ett bra sätt att utöka användningen av ett gevär och ett billigt sätt att utnyttja Två kvalitetspistoler. Skulle jag ändra någonting om CZ 455 American Combo Två problem och de är både mindre och estetiska i naturen skulle jag städa upp inlösen och försegla träet. Gunten är för snäll att ha den här smala grovkanten. Jag lägger till 10 till priset och byt ut det stämplade stålutlösningsskyddet med något hår större, men inget som skulle påverka geväret är utmärkt 5 lb 10 oz lättvikt Annat än det skulle jag inte röra en sak. När jag först star Ted skrivande för TTAG Jag ägde och granskade ett Zastava MP22R gevär Det var en utmärkt liten pistol för det pris jag betalade och tjänat mig bra, inte bara för att undervisa grundläggande marksmanship till nya skyttar men också för att hålla mina egna färdigheter skarpa Då hände något tragiskt jag Sålde det jag visste att det var ett misstag den andra pengarna slog min hand Sedan dess har jag letat efter en värdig ersättare, och i processen tror jag att jag kanske har hittat den perfekta 22lr bultaktionsgevären CZ 455 Varmint. No Vad gäller din skicklighet, det bästa valet för din buck när det gäller träning är en 22lr-kammarevåld Från nya skyttar direkt upp till befälhavarna på långa sträckor finns alltid något som kan lärt sig eller en färdighet att hona genom att använda den ädla King of the rimfirepatronen Denna fördel kommer inte på grund av att patronen är billig, men istället för att det är svårt, gör det lätta projektil och låg hastighet det mycket svårare att behärska än med någon annan kaliber. För att verkligen få den bästa träningen expe Du måste börja med ett fast gevär En standard 10 22 är okej men jag har alltid varit en troende att ett bultaktionsgevär är det bästa, det ger dig inte bara den mest exakta och konsekventa placeringen av skottet, men det tvingar dig att Sakta ner och ta din tid med varje drag av avtryckaren. Min ideala riffel skulle vara den jag använde för hela college, en Anschutz Model 64 med alla klockor och visselpipor, men de kostade lite seriöst mynt jag ville ha något med den kvalitetsnivån I både noggrannhet och utseende, men till ett mycket bättre pris Det var när jag hittade CZ 455 Varmint. Det första du märker om geväret är hur söt det är. Det är inte taktiskt ganska som ett Savage Mark 2 TRR-SR, men Mer gammal skola vacker Träet är en vackert färgad valnötlager, färdig med en platt botten för enkel bänkskytte och ett fritt flytande fat Metallbitarna är lika vackra, polerade till en glans och perfekt avrundad där det räknas. Bulten är så blank som du Du kan se min reflektion hänga med min kamera i den. Det är en 11mm svanshuggare monterad i toppen av mottagaren, och på denna modell finns det tack och lov inga järnpunkter tillagda tunnan och mottagaren är perfekt slät och cylindrisk utan några märken eller spår . En av de bästa egenskaperna hos beståndet är att den faktiskt är utformad för att använda omfång. De flesta av gevären i CZs lineup är profilerade för att vara främst synhållarvapen, men Varmint-versionen av 455 byggdes från grunden upp till Vara en exakt glasassisterad blyaccelerationsmekanism. Det betyder att stockens kam är högre än de andra gevären, och saknar det irriterande doppet bakom att andra gevär har vissa människor som den där typen, men jag är inte några människor. Åtgärden är väldigt annorlunda jämfört med den gamla MP22R Istället för en liten och chintzy extraktor har delen blivit nötad och verkar mycket mer pålitlig. Säkerheten har flyttats från en sidomonterad design som Remington 700 till en bo Den design som påminner om den gamla Mauser-säkerheten som låser bulten på plats när den är inkopplad. Utlösaren på detta gevär är okej från fabriken Det är en liten bit stapling i draget, men överallt är draget smidigt och skarpt. Det är en tad Lite tung jämfört med mina andra gevär, men det är justerbart så att du kan fixa det för att vara oavsett vilket vikt du önskar ditt hjärta. Den bästa förbättringen över MP22R är dock tidskriftsdesignen. CZ 455 använder också en femstegstidning, men Den är placerad på ett sådant sätt att kulorna presenteras direkt framför kammaren och matas smidigt och direkt in utan några problem har jag aldrig haft några funktionsfel eller fel att mata med detta gevär och det åldrade problemet med kulor deformerande När de glider in i kammaren kommer det inte att hända med denna pistol. Handlingen är bra, beståndet är bra, och funktionerna är bra, men det som verkligen gör att detta gevär glänsar är tunnan. Där de flesta 22lr-gevär använder en ganska tunn profil CZ 455 Varmint u Ses ett fat som är ungefär samma storlek som jag förväntar mig på en varmintprofil AR-15 Diametern är jätte nära en hel tum och kommer med en målkrona i slutet för en perfekt symmetrisk utgång av projektilen från borrningen. En annan funktion som vissa människor kommer att uppskatta är att fatet är kallt hammare smidd och inte bara knapphäftning. Vissa föredrar fortfarande knapphackning, men CHF-processen är känd för att ge utmärkt tunn liv och stor noggrannhet. Tala om noggrannhet, fem minuter på intervallet Och du inser att tunnan inte är just för show. Denna vapnet är en absolut tackdriver. Den här fem omgången grupp avfyrades med Eley match ammunition på 50 meter och jag ringde flier hög och höger. Det är fyra rundor i en 1 2 tum, Vilket är en nivå av noggrannhet som jag är mer än nöjd med att använda vanliga masspaket ammunition grupper håller sig rätt runt 3 4 till 1 tum, vilket fortfarande är tillräckligt bra för marksmanship träning och övning. Det finns några fruktansvärda entry level rimfire rif Les En av mina vänner var på väg att köpa ett särskilt otäckt utseende Marlin några veckor tillbaka, men två minuter fördjupade detta gevär på parkeringsplatsen och han var omedelbart på sin dator att köpa exakt samma modell från en populär online-återförsäljare Bilderna Verkligen gör det rättvisa detta är en vacker riffel med fantastisk känsla mekanik som skottar som en absolut dröm. Om du är på marknaden för en 22lr gevär för att förbättra dina marksmanship färdigheter, det här är den som köper. Specifikationer Caliber 22 Long Rifle Barrel 20 5 Vikt 7 1 kg Operation Bolt action Finish Glänsande Blått Rifle FÅR INTE Bipod eller Räckvidd Kapacitet 5 1 MSRP 469 Webbplats. Rattningar Utan Five Stars. Accuracy Denna pistol möter och överstiger ett hål på 50 fot krav för precision rimfire pistoler jämn Vid 50 meter ser vi fortfarande bara ett raggat hål Så länge som skytten är upp till spec, så är det. Ekonomi Jag har inga klagomål. Lagret sätter ögat på den perfekta positionen för att titta ner på ett område, och någonsin Ything om detta gevär känns solid och smidig. Ekonomi Firing Utlösaren är justerbar, så att du kan eliminera alla problem som följer med fabriksinställningarna. Rännsamhet Det finns många saker att gå fel med en bultverkan Det matar perfekt perfekt varje gång. Anpassning Annat än att sätta ett nytt utrymme på toppen, det är verkligen inget att göra. Allmänt omdöme Jag skulle fortfarande föredra min gamla Anshutz. Men på ungefär hälften av priset och med nästan samma noggrannhet kan du inte argumentera med resultaten En utmärkt riffel för nya skyttar som vill förbättra deras markmansförmåga och erfarna skyttar som söker lite träning. Förutsatt att du kan hitta ammunition, det är. Kyle i CT säger. Med tanke på att deras fat, från fabriken, tycker inte om förkylningen Åtminstone det som brukade vara fallet, det är möjligt att de har fixat det problem jag vet att det inte har någon mening på ett gevär som är speciellt tänkt att användas på vintern, men det är det det bara är. Inte bli förvånad om du tar Det o Ut på vintern och dina grupper börjar öppna. Det är trevligt, pricy men billigt jämfört med andra skidskyttegevär. Vill du ha en men kan inte rättfärdiga det, jag är verkligen dålig på skidor. Hade t hört om problem med förkylningen, även om versionen I Har tillgängliga är modifierad av importören säljare. Jag kommer att få en rak dragning 22 en dessa dagar, även om SV-99 ser bra ut, särskilt räckvidd och lager. Jag köpte Winchester Wildcat 22 Varmint för några år sedan, folk har berättat för mig Att det i grunden är en klon av denna pistol jag har haft en liknande upplevelse med min, förutom att jag tror att träet på den här är trevligare och beståndet ser mer fullstorligen tyvärr visste jag inte hur litet Winchester var och det har Eftersom det har upphört måste jag lägga till några lageravstånd till det eller något, det är nästan en barnstorlek. Några anpassningsrekommendationer för detta rifle. Tech Sights Militär-ish-bländare De är fantastiska. Jag älskar min CZ452 Den har en eftermarknad Trigger som är den enda uppgraderingen i T behövs En sak om CZs och du kommer att upptäcka detta när du försöker städa det är det har en smal borrning i de senaste 6 tum som fungerar bra för standard storlek 22LR Eley kan vara känd för fett 22LR kulor Du kan prova några Wolf Target Match eller någon federal guld i den pistolen och se om du kan skjuta inuti Eley-gruppen. Du kanske eller kanske inte kan berätta skillnaden. Att CZ452 är perfekt för taktiska 22 matcher Den enda andra pistolen jag har lusted efter för hylla Prisvärdhet är ett Savage Mark II. My första skjutvapen var en Mark II och det var som en tackförare med 4x räckvidd som jag lägger till eftersom jag inte kan se klart på 25 meter mycket mindre 100 Det enda jag ångrar är att Nya har accutrigger som inte kan eftermonteras på de äldre modellerna på grund av skillnader i mottagaren. Utlösaren är styv men bryter rent. Och det har en distinkt preferens för 36 gr jacketed ammunition, skott dåligt med blykulor eller match ammo. I Helt överens med Nick som en bult Åtgärd 22 är ett perfekt verktyg för att undervisa nya skyttar jag lärde mig, och jag använde den för att lära mina barn också innan vi gick vidare till pistoler. MKII-s är ett fint gevär för priset, och ännu trevligare när de går till salu Fick ett med ett gängat fat för några år sedan, och det är en bra shooter. Det enda jag inte tycker är plastmaterialet, känns billigt. Men jag kan inte argumentera med 1 grupp på 50 meter från bulkpaket ammo, på en mycket Blåsig dag vilket är i grund och botten varje gång jag är på önskningsområdet skulle jag kunna få en lugn dag för att se vad det verkligen kommer att göra. CZ gör fina gevär, men jag skulle välja den lättaste versionen jag kunde få, det är inte som du har För att hantera överhettning av fat på en 22LR BA, 5-shot repeater Om en av dina huvudpunkter är skillnaden i lagerdesign, vänligen inkludera en bild av det andra beståndet som diskuteras. Den tunga tjurfoten förbättrar noggrannheten med mer än bara att sprida värme Massan hjälper också till att dämpa harmoniska vibrationer som kan påverka skottet. Om du skulle mata E detta med ett jaktgevär och använd CZ455 som en träningsplattform, vilken riffel skulle du välja Jag har letat efter den perfekta rimfire - och centerfire combo där den tjänar som en nära replika eller komplement till den andra Bra recensionen tack. Mausers och Winchester FN M70 har ungefär samma våghandbok Jag har CZ 452 parat med en FN PBR. CZ 455 och det är föregångare 452 är huvud och axlar ovanför den typiska rimfire geväret i passform, mer i nivå med En centerfire gevär Deras noggrannhet är inte i nivå med en Anschutz men tenderar att vara bättre än Savage eller Marlin. De är ett utmärkt värde för. En ytterligare punkt som jag inte såg nämnda i översynen är att 455 har möjlighet att byta Fat kalibrer från 22LR till 22WMR eller 17HMR för mindre än 150.Dyspeptic Gunsmith säger. Jag har under de senaste 7 till 8 åren behållit att CZ rimfire-gevärsprodukten är den bästa bollprodukten där ute. De är noga över sin prisklass, Passformen a Nd finish är mycket bra för ett massproduktionsgevär och deras materialkvalitet är bra. Ännu och de andra tyska österrikiska rifflarna är packledarna, men min NOS Annie kostar mig över 2K och 400 av det var sevärdheter. Bara önskar CZ skulle Göra en 22 semi auto som har 25 runda mags och ett pistol grepp messed upp handleder Inte letar efter en taktisk monster, något som en FAL eller G3 med trämöbler när det gäller estetik. Jag måste verkligen börja använda min 10 22, Som jag köpte medan jag väntade på min 308 Feeding the beast blir smärtsam jag kanske måste undersöka handeln för något sådant. Detta har många likheter med min Remington 513T Matchmaster Något om en 22 med en fin tungt fat och bult Åtgärden är bara ett nöje att skjuta. Dyspeptic Gunsmith säger. Väl då kan du inte göra ovanstående krav. Jag har, du ser och jag vet att en 10 22 vann t normalt hålla en 2-grupp på 50 meter med bulk ammunition Om du blir flitig och test ammo för att hitta en som bara fungerar I din 10 22, hej, mer makt ser du på lotnumret och går ut och lägger upp trucken för att köpa så mycket av det som möjligt. Du får noggrant grupper ner till 1 av 10 22 om du kan hitta Den ena gyllene subsoniska målrundan som du inte alla, bara DIN 10 22 gillar.22 s, mest alla 22 s, visar sin preferens i ammo i gruppstorleken även höga dollar 22 s som en Annie Om du får en Annie matad Med ammunition gillar det, du kommer att se grupper ner omkring 3 8: e av en tum vid 50, eller ännu mindre Hemligheten till exakt 22LR ammo är en köpa sub sonic ammo, aldrig super hastighet saker, b 40gr fast punkt , Ingen HP ammo, c konsistensen av primern, dvs köpa ammunition med en Ely-primer och d-konsistensen av fältdjockleken. Du kan köpa en fälgtjocklek och sortera bulkmomot och uppnå en märkbar minskning av din gruppstorlek om du Ha tålamod Om du inte gillar att betala 10 50 rundor till 23 50 rundor för den överensstämmande matchen 22LR-ammunitionen kan det hända att en fälgtjocklek kan fungera för Dig Det är snabbare och renare än omladdning. När allt kommer omkring, finns det ingen jämförelse mellan CZ-utlösaren och en stock 10 22 trigger. Det kommer att bli lika mycket av en begränsande faktor som allt annat. 10 22-utlösaren kan förbättras, Och jag tror att folk borde göra det som en av de första uppgraderingarna de gör till en 10 22 Ändå är CZ-triggaren mycket bättre och det finns bättre utlösare tillgängliga för CZ än vad de skickar som den kanoniska utlösaren på sina gevär. 10 22 är ett bra litet plinkningsgevär Det är billigt, lätt att rengöra, lätt att modifiera utan att behöva få en vapensmed inblandad, etc. Jag äger två av dem Men de är bara inte så korrekta, och jag har sett vad CZ-branden Produkter kan göra och de är huvud och axlar över en hel del produkter på 22LR-gevärsmarknaden Jag har inte köpt en ännu men det är för att jag behöver mer utrymme i kassan och jag är verkligen en av de killar som hatar att sälja En pistol, någon pistol som jag äger. Det finns en kille som gör verktyg för att mäta ri M tjocklek och för att ändra kulor. Gå till för att se vad jag menar.

No comments:

Post a Comment